måndag 23 mars 2009

Dags att rösta till filmkvällen.

Inför nästa filmkväll med gänget så har jag sett ut några olika filmer jag vill föreslå! Ni som känner er träffade kan väl skriva en liten kommentar om vilken ni helst skulle vilja se? (Det går att vara annonym också) Antingen siffra 1-7 eller titeln på filmen ^^"


"The girl who leapt through time" - genre: vet ej, kanske lite sci-fi...


"Princessan Mononoke" - grenre: äventyr...kanske? (Studio Ghibli)


"Only Yesterday" - genre: gissar på drama, titeln lyder nämligen "minnen som droppar"/"omohide poro poro" (Studio Ghibli)

"Panda! Go Panda!" - genre: gulle-gull i stil med "min granne Totoro"/"tonari no Totoro" tror jag (Studio Ghibli)


"Akira" - genre: sci-fi/mystery (Tokyo år 2019)


"beatiful thing" - genre: feel good-film skulle jag tro. (kille 1 vill ha kille 2 och kille 2 vill ha kille 1, men de har världen mot sig!)


"Cube" - genre: Splatter! (i varje nytt rum finns en dödlig fälla, massor av blod och kroppsdelar ^^')

1 kommentar:

- sa...

CUBE! DEN ÄR SKITBRA OMGOMGOMG. På riktigt. För att vara en film med helt SJUKT låg budget. De hade bara en enda kub under inspelningen, och det är ganska snyggt. SE DEN.