söndag 22 mars 2009

Microfoto!

Eftersom micro-bloggar har blivit så himla populärt nu på senaste tiden så inför jag här och nu ett helt nytt begrepp: Micro-blog-foto!, Microfoto helt enkelt! Eftersom jag hoppas på att vara den första att mynta begreppet så tar jag mig friheten att sätta upp tre enkla regler:

  1. Endast mobilkamera/pocketkamera får användas (d.v.s. INTE systemkamera, de är stora och inte speciellt micro- av sig.)
  2. Ingen annan redigering förutom beskäring är tillåten (d.v.s. inga photoshop-filter eller vitbalans eller annat jox, vi ska hålla det minimalt och lite ruffigt här.)
  3. Endast fem bilder är tillåtna i varje album (kan du inte beskriva vad du har gjort en dag/en kväll med fem talande bilder så får du lära dig det)
och först ut... promenaden jag, Emma och Nathalié gjorde i fredags!

därefter... skidåkningen jag gjorde idag!

Nu är det upp till er att börja microfota, jag har speciellt stora förhoppningar på dig Lina och dig Helena ^_^

Inga kommentarer: