torsdag 5 november 2009

Let there be heat.

Idag vaknade jag upp i bitande kyla.

Inte nog med att mitt fönster har världens sämsta isolering och kylan blåser in som östtyskar över en fallen berlinmur, nej nu har har värmen gått sönder också. Elementen var iskalla. "Jaja" tänkte jag, "jag kanske slutar huttra om jag ställer mig i duschen". Men du ska inte tro att det fanns något varmvatten heller!

Det hela slutade med att jag kokade vatten, hällde det i badkaret, blandade med lite kallvatten och försökte tvätta av mig så gott det gick med lite tvål. Därefter tände jag alla ljus i min ljuskrona i hopp om att de skulle skänka lite värme, men efter ett tag slog jag på ungen på högsta temperaturen och hade vidöppen lucka. Det känndes litegrann som att sitta och frysa vid en brasa, fast den elektriska varianten.

Utanför virvlar snön omkring och igår fick vi årets första snö här i Stockholm. Jag är j***t glad att det inte är strömavbrott också.

/M

Uppvärmning av bostad anno 2009.

3 kommentarer:

Lina sa...

Ojoj. Själv sitter jag här i huset med en temperatur på 25 grader i mitt rum. Ibland går det ner till ynka 23, väldigt kallt då ;)Seriöst fasar jag att flytta till lägenhet igen, för varje höst får man sitta och huttra och frysa :/ Kram på dig!

ett_namn sa...

ja, fast om man flyttar till bostadsrätt vart man betalar värmen själv så drar de på minsann! Här är det varmt och gott nu, gissar att det var något trasigt tidigare.

D sa...

Jag var också utan varmvatten i förra veckan! Men som tur var hade jag duschat kvällen innan och vattenkokaren var i fullt funktionellt skick. Men ändock kändes livet plötsligt väldigt bräckligt.