fredag 27 augusti 2010

Dröm

Jag drömde en himla märklig dröm i natt, den började bra men slutade i katastrof.

Det hela började med att jag var så innerligt trött på det kalla vädret i Sverige, så jag bestämde mig för att flytta till ett varmare land var det aldrig blev vinter, valet föll till sist på Botswana (har jag sett för mycket film eller?).

Det var varmt, det var skönt och människorna var vänliga, men lite märkliga. Jag var himla exotisk eftersom jag var så kritvit, människorna ville komma fram och känna på mig och röra vid mig hela tiden. Jag tyckte väl att det var lite olustigt, men lät det gå.

Efter ett tag förändrades situationen helt, ett gäng unga killar började ropa glåpord efter mig och saker i stil med "åk hem till nordpolen" och likande. Till sist hade det gått så långt att de började kasta stenar på mig. Det var så jag vaknade och inte kunde somna om...

Vad betyder denna dröm? Försöker mitt undermedvetna säga mig något? Är jag nervös inför utbytesstudier utomlands eller försöker jag helt enkelt sätta mig in i andra människors situation i mina drömmar? Den som ändå visste.

1 kommentar:

embla sa...

Hm, planerar du att utbytesutomlandsstudera?