måndag 9 mars 2009

スウェーデン語の手紙からスウェーデンまで中国。

Idag har jag skrivit ett brev och postat det, ända till folkrepubliken Kina ska det åka, 6 arbetsdagar tar det. Efter det är det väl bara att hoppas på svar från herr A.^^

Förutom det har jag försökt plugga (jap.) idag. Tentan närmar sig med rasande fart, jag känner mig inte ett dugg beredd >_< Nåja, omtenta är väl kanske inte världens största grej trots allt...

Nu måste jag dock satsa på matten, ligger lite smått efter där, tänkte försöka göra undan provet den här veckan så behöver jag inte oroa mig för det sedan när jap-tentan kommer. Jag tror nämligen att det räcker med ett enda orosmoment då.

I övrigt händer inte så mycket. Fortfarande lite problem med att hitta sommarjobb samt att hitta bostad till hösten. Men men, hösten lär bli ett enda långt äfventyr ^_^

---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---|||---

(Rubriken lyder förresten: "Suweeden-go no tegami kara suweeden made chuugoku" eller som ovan: "スウェーデン語の手紙からスウェーデンまで中国。". Betydelsen är: "Svenskspråkigt brev från Sverige till Kina"... fast på Japanska :p)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska nog se att du klarar tentan galant! :) Jag saknar dom där utrikesbreven som jag brukade få... Alltid roligt med snigelpost^^

ett_namn sa...

Mailar ni bara nu?

Anonym sa...

Knappt ens det, har har inte svart på mitt senaste mail och det har gått ett par veckor nu... :(