tisdag 11 augusti 2009

Tristessen

Idag sitter jag hemma och känner mig allmännt sunkig. Jag har egentligen ingen vidare lust att träffa folk, vill bara sitta vid datorn hela dagen, men jag vet att jag inte borde. Ska man dra in till stan såhär sent? Kulturfestivalen "ung08" pågår för fullt, men jag tyckte inte att det verkade vara så mycket bra att se...

Nåja, här får ni några husmodersråd i alla fall:

  • Använd inte sköljmedel när du tvättar handdukar, absorbationsförmågan blir jättedålig då
  • Tuggummi på kläderna = in i frysen.
  • Ingen plats i frysen = köp kylspray från någon sportaffär, funkar lika bra
  • Fula märken i kastrullen = koka rabarber i den så blir den som ny.
  • Diska av din gjutjärnspanna medan den ännu är het så sparar du på varmvattnet, använd sedan eftervärmen på plattan för att torka pannan, sedan är det bara att ställa in den i grytskåpet.

1 kommentar:

Layla sa...

Ja, den festivalen ser inget vidare ut.